Ook bij de aankoop van onroerend goed is Van der Laan notariaat & mediation graag uw partner. Heeft u geen makelaar in de arm genomen? Dan helpen wij u graag met het opstellen van de koopovereenkomst. Als deze door uw makelaar wordt opgesteld, controleren wij de koopovereenkomst graag voor u. Ook voor de hypotheekakte en de leveringsakte kunt u bij ons terecht.

De notaris draagt bij de overdracht ook zorg voor de afwikkeling van het financiƫle deel van de transactie. De koper (en/of zijn bank) dient het verschuldigde bedrag tijdig naar de rekening van de notaris over te maken. Pas als het geld bij de notaris op de rekening staat, wordt de leveringsakte getekend. Vervolgens krijgt de verkoper de koopsom pas als het zeker is dat hij aan de verplichting tot leveren heeft voldaan. Dit zal meestal twee werkdagen na het passeren van de akte zijn. De notaris zorgt er dus voor dat de verkooptransactie naar behoren verloopt: de koper heeft zekerheid over zijn aankoop en de verkoper kan er zeker van zijn dat hij de koopsom ontvangt.